Vi använder cookies
Vi använder cookies och annan spårningsteknik för att förbättra din surfupplevelse på vår webbplats, för att visa dig personligt innehåll och riktade annonser, för att analysera vår webbplatstrafik och för att förstå var våra besökare kommer ifrån. För att ta reda på mer, läs vår cookiepolicy och integritetspolicy.
Genom att välja 'Jag godkänner' godkänner du vår användning av kakor och annan spårningsteknik.
  
Du är här: Hjälp » Mitt konto » Problem med inloggningen

Problem med inloggningen

Acceptera ej cookies
Det finns användare som har installerat särskilda programvaror som har i uppgift att ta bort cookies innan de har kommit fram till webbläsaren (s k cookie-crushers). Detta gör att man inte kommer att kunna logga in på DinStartsida så länge programvaran är aktiv.

Det finns även användare som har installerat någon form av personlig brandvägg som också har i uppgift att ta bort cookies innan de kommer fram till webbläsaren, dvs de-aktivera denna funktion.

Var vänlig att kontrollera att din dator kan acceptera cookies i syfte för att kunna logga in.

Den automatiska inloggningen fungerar inte
Det troligaste orsaken till att du inte loggas in automatiskt är att Cookien där vi spara de uppgifter som gör att vi kan logga in dig automatiskt raderas när du stänger av webbläsaren alt. du har något program som tar bort alla cookies som t.ex CCleaner. För att inte cookien skall raderas måste du gå in i inställningarna för din webbläsare och ändra så att Cookien för DinStartsida inte raderas alt. inte låta något program radera cookien för DinStartsida.

Du får inga felmeddelande men blir ändå inte inloggad 
I några instaka fall har det hänt att Cookien har blivit defekt och man är tvungen att radera den innan man kan logga in igen. Du hittar instruktioner hur du radera Cookien som tillhör DinStartsida under "Hjälpen->Mitt Konto->Ta bort cookies".

Fel e-postadress
När du skriver in din e-postadress (användarid), se till att du får med symbolen "@" och att det finns med en eller flera "." i din e-postadress. Det vanligast problemet brukar vara att man har flera olika e-postadresser och att du har angett fel e-postadress hos DinStartsida.

Jag har glömt mitt lösenord. Vad gör jag?
Gå in på "glömt mitt lösenord" och ange din e-postadressen som du har registrerat hos oss, så får du ett nytt lösenord till din e-postadress.

Ny e-postadress
Om du har bytt e-postadress sedan du registrerade dig hos oss skicka då ett meddelande till oss via vårt kontakta oss forumlär med ditt person- eller organisationsnummer samt ditt namn/förening/företagsnamn så hjälper vi dig.

Varför kan jag inte logga in med mitt lösenord?
Ofta beror detta på att ni antingen har skrivit in fel lösenord eller att ni har missat att inloggningssystemet är "case sensitive" på lösenordet. Detta innebär att vi skiljer på små bokstäver (gemener) och stora bokstäver (VERSALER) i lösenordet. Detta betyder att "STAR" inte är det samma som "star" eller "StaR". OBS! Se till att du inte råkat komma åt Caps Lock-knappen på tangentbordet.