- Din personliga startsida på nätet! |
|
Välkommen gäst
|
2015-09-30, 10:24 Svara | #1 | |
Raderad Mycket flitig postare Reg.datum: 2010-11-11
Min Röst gick till Skatan som Jag ser i Överflöd där jag bor OCH JAG ÄLSKAR DOM ALLA ! Mästersångare omvald till nationalfågel omtyckt. Koltrasten blev vinnare när svenska folket fick välja nationalfågel. Omröstningen om svensk nationalfågel har organiserats av Sveriges ornitologiska förening (SOF). Koltrast 12 918 Skata 9 246 Blåmes 7 292 Korp 6 127 Havsörn 4 569 Domherre 3 711 Sädesärla 3 291 Rödhake 3 160 Talgoxe 2 708 Bofink 1 251 Källa: SOF. Fakta: Koltrasten Koltrasten (Turdus merula) är en av Europas och Sveriges vanligaste fåglar. I Sverige häckar cirka 1,8 miljoner par, vilket motsvarar en stam på cirka 5,4 miljoner individer. I hela Europa finns 120 till 246 miljoner individer. Dessutom finns arten i Nordafrika och delar av centrala och södra Asien. Koltrasten häckar talrikt i löv- och blandskog, i parker och trädgårdar. Däremot är den sällsynt i de nordligaste barrskogarna och i fjällen. Källa: Birdlife International, SOF Ingen planerar för att Misslyckas, Det är bara det Att vissa människor Misslyckas med att Planera.
|
2015-09-30, 12:46 Svara | #2 | |
Raderad Flitig postare Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696 | Koltrasten var mitt val. Hade där jag bodde förut en koltrast som kom samma tid varje kväll och satte sig på balkongräcket och där stod vi och snackade med varann sommar som vinter. Det var en pratsam herre den. Det var inte för mat för det äter den under hela dagen inne på balkongen utan det var en pratstund. Men samma tid varje kväll! Snacka om trogen. Men det var inte just därför jag valde koltrasten nu för det har alltid varit en favorit för mig. Skator är vackra fåglar också. De badar i fågelbadet var och varannan dag tillsammans med många andra fast inte alla på samma gång. Nu är jag en fågelälskare av stora mått så jag älskar dem alla stora som små. Kråkor och blåmesar i storleksexempel. Ha en fin fortsättning på veckan. Att sikta för högt kan sluta i platt fall
|
2015-10-01, 09:08 Svara | #3 | |
Tack Rara Mysan för Ditt Trevliga Inlägg Visst är dom trevliga våra Sjungande små Tvåbenta Vänner. På vintern hänger jag ut Talgbollar lite här och var och snart är den tiden kommen. Ingen planerar för att Misslyckas, Det är bara det Att vissa människor Misslyckas med att Planera.
|
2015-10-01, 09:22 Svara | #4 | |
Inlägg: 594 | Ingen planerar för att Misslyckas, Det är bara det Att vissa människor Misslyckas med att Planera.
|
2015-10-01, 12:25 Svara | #5 | |
Inlägg: 594 | Ingen planerar för att Misslyckas, Det är bara det Att vissa människor Misslyckas med att Planera.
|