- Din personliga startsida på nätet! |
|
Välkommen gäst
|
2013-10-04, 01:57 Svara | #1 | |
frogart Aktiv medlem Reg.datum: 2010-10-21
I morgon 4 oktober är det Djurens dag. Djurskyddet Sverige har valt att fira Djurens dag genom att uppmärksamma uppropet FyrverkeriBegränsningar som vill förbjuda all fri användning och försäljning av fyrverkerier och pyroteknik till privatpersoner. Djur som skräms av fyrverkerier och tvingas ta lugnande medel är ett stort djurskyddsproblem. I dagsläget är det jättesvårt att skydda till exempel sin hund eller katt eftersom man inte vet var eller när det smäller. Därför behöver detta regleras.
Namnlistor för uppropet har skickats ut till lokala föreningar och förhoppningen är att det ger många underskrifter under Djurens dag.
Ta ställning mot den fria användningen av fyrverkerier du med!
Om du vill skriva på namninsamlingen:
NYHETSBREV 3 OKTOBER 2013/Djurskyddet Sverige En konstnär är ingenting utan gåvan, men gåvan är ingenting utan arbete.
|
2013-10-04, 21:03 Svara | #2 | |
Raderad Flitig postare Reg.datum: 2010-10-21
Inlägg: 696 | Jag håller med dig helt och fullt. Det är ett otyg detta smällande. Har skrivit på många sådana protestlistor, men det tycks inte hjälpa. Ja inte att just jag skriver på utan alla de som skriver på alla listor. Folk = läs handlare =struntar tyvärr totalt i det. Du vet ju att jag också haft katt, det var eländigt de dagarna, speciellt då nyårsafton. Snart är vi där igen. Att affärerna inte får sälja har införts här för flera år sedan men de säljer ju ändå. Säger man till så skrattar de bara. Att sikta för högt kan sluta i platt fall
|